Hoe stuur ik artikelen terug?

Als Fun klant kan je rekenen op onze tevredenheidsgarantie, want wij zijn pas tevreden, als jij dat ook bent. Zo kan het gebeuren dat je bestelde pakket niet helemaal is wat je wou. Daarom heb je bij Fun de mogelijkheid om je pakket 30 dagen lang te retourneren.

Offline aankopen kan je ook in onze Fun winkels omruilen:

  • Dat kan enkel als de artikelen onbeschadigd en volledig worden aangeboden binnen de 14 dagen met kassaticket
  • Als je in het bezit bent van een Funcard, kan dit tot 30 dagen na aankoop én zonder kassaticket.

Voorwaarden:

  • Het artikel is niet gebruikt
  • Het artikel is onbeschadigd
  • Het artikel bevindt zich in de originele verpakking
  • Je bent in het bezit van een Fun kasticket of online Fun bestelbon
  • Multimedia, textiel, geschenkdozen en babyartikelen worden niet omgeruild.

 

Retour van offline bestellingen (in de winkel)*

  1. Kom langs in een van de 30 winkels met je artikel. Onze winkels vind je hier: www.fun.be/winkels
  2. Breng je FunCard mee voor een vlotte afhandeling. Indien je geen Funcard hebt, volstaat je kasticket.
  3. Aan jou de keuze: ruil gratis om voor een ander product in de winkel of krijg je aankoopbedrag meteen terugbetaald.

 

Retour van online bestellingen*

Een retour van je online bestelling via onze webshop doe je steeds via je persoonlijke online account. Deze maakte je aan bij je online bestelling.
Ben je je paswoord vergeten? Geen nood! Het terugbrengen van je geretourneerde artikelen kan via de winkel of met de post. Aan jou de keuze!

Volg steeds deze 7 eenvoudige stappen:

1) Log in op je account. Je vindt de link bovenaan rechts op www.fun.be

  • Je login bestaat uit het emailadres, waarop je de mails ivm je bestelling ontving, en een zelfgekozen paswoord.
  • Ben je je paswoord vergeten? Vraag dan een nieuw aan!

2) Ga naar de sectie "mijn bestellingen". Gebruik de link in het linkermenu van je "mijn account" pagina.

3) Kies de bestelling waarvan je 1 of meerdere artikelen wil terugsturen. Voor ieder artikel maak je een nieuwe retour rma aan.

4) Onder elk artikel vind je de link "retour aanvragen". Klik hier op en vervolledig alle gevraagde info:

  • De hoeveelheid die je wil terugsturen.
  • De reden van retour (voeg een foto toe bij beschadiging).

5) Selecteer hoe je de goederen aan Fun wil terugsturen: via post of door afgifte van de artikelen in de geselecteerde FUN winkel.

6) Je ontvangt van ons een bevestingingsmail met verdere instructies en documenten om bij de verzending te voegen. Mogelijks duurt dit 1 dag alvorens je de info ontvangt.

7) Bij terugsturen van de goederen, betalen wij binnen de 7 werkdagen via overschrijving het aankoopbedrag terug. Dit uiiteraard na ontvangst van de retour. Bij retour in de Fun winkel krijg je onmiddellijk het aankoopbedrag cash terug.

Wil je meer dan 1 artikel terugsturen?*

Herhaal dan bovenstaande stappen 1 tem 6 voor elk artikel dat je wenst terug te zenden.
Je mag verschillende artikelen in 1 doos samenvoegen op voorwaarde dat de nodige documenten zijn bijgevoegd.

Retour van beschadigde artikelen tijdens transport*

De transportfirma is net geweest maar bij het openen van de bestelling zie je dat het gewenste product schade heeft opgelopen.
Dit zie je natuurlijk graag omgeruild. Dat kan uiteraard!
Vraag een retour aan via de hierboven beschreven retourprocedure. Geef aan dat je graag een nieuw artikel wenst te ontvangen. Wij doen ons best om de beschadigde goederen zo snel mogelijk te vervangen!

Belangrijk: neem altijd een foto van het beschadigde artikel in de doos waarin het verzonden is. Vergeet ook geen duidelijke foto van de eventuele beschadigd omdoos (waarin het verpakte product toekwam). Zonder duidelijke foto's kunnen wij vanop afstand de schade niet inschatten.

Retour van verkeerd geleverde artikelen*

Jouw bestelling bij Fun is geleverd, maar je hebt de verkeerde goederen ontvangen? Onze excuses daarvoor!
Opdat wij het juiste product zouden kunnen opsturen, volg je onze hierboven beschreven retourprocedure.
Geef aan welke artikelen je wel wou ontvangen. Wij doen ons best om deze goederen zo snel mogelijk te leveren!

Ontbrekende artikelen

Jouw bestelling bij Fun is aangekomen, maar nu blijkt er iets niet geleverd. Om het ontbrekende product zo snel mogelijk bij jou te krijgen, neem je best contact met onze klantendienst.
Gelieve in je communicatie duidelijk aan te geven...

  • het bestelnummer (10 cijfers)
  • het artikelnummer (meestal bestaande uit 8 cijfers)
  • het ontbrekende aantal in je verzending

zodat wij meteen voor jou aan de slag kunnen.

Hou er rekening mee dat bij volumineuze artikelen de verzending, kan bestaan uit meerdere verpakkingen. Soms gebeuren deze door de transporteur in meerdere leveringen.

* Op alle retours zijn dezelfde voorwaarden van toepassing:

  • Het artikel is niet gebruikt
  • Het artikel is onbeschadigd (tenzij ten gevolge van het transport)
  • Het artikel bevindt zich in de originele verpakking
  • Je bent in het bezit van een Fun kasticket of online Fun bestelbon
  • Multimedia, textiel, geschenkdozen en babyartikelen worden niet omgeruild.

Betaal veilig makkelijk en snel

25-05-2020 23:01:49 Europe/Brussels +0200